چگونه ترمه مناسب انتخاب کنیم؟

IMG_20200320_073245_877

همانطور که می دانید انتخاب ترمه مناسب بسیار سخت می باشد و باید ترمه ای را انتخاب کنید که هم از لحاظ کیفیت و هم  از نظر رنگ آمیزی متناسب با سلیقه شما باشد. در این مقاله می خواهیم روش های انتخاب ترمه مناسب را برای شما شرح دهیم.

دسته بندی های ترمه:

 

 

این نوع از ترمه ها همانطور که از اسم ان مشخص می باشد قدیمی هستند و بسیار به ندرت یافت می شود و در واقع به عنوان عتیقه جات محسوب می گردد. تار و پود این ترمه ها از ابریشم خالص می باشد که با دست بافت شده است در قدیم ترمه با کارگاه های دستی بافت می شد و دقیقا شبیه به تار و پود فرش دستباف می باشد اگر شما پشت ترمه های قدیمی را نگاه کنید تار و پود آن کاملا مشخص می باشد.

نکته مهمی که در ترمه های قدیمی باید به آن توجه کرد شناسنامه آن می باشد در قدیمی برای اینکه ترمه اصالت خود را داشته باشد در حاشیه پایین یا بالای آن دوختی به صورت دایره ای شکل با الیاف نخ طبیعی بافت می شد و نام بافنده درآن قسمت دوخت می شد و این نشان دهنده اصالت ترمه محسوب می شد.

البته در قدیم رسم بود که طاق شال ترمه جز مهریه دختران قرار داده شود و این نشان دهنده محبوبیت و اصالت این پارچه ارزشمند و گرانبها بود. البته ترمه های قدیمی رنگ های متفاوتی دارند و طرح های بته جقه آن نیز اکثرا درشت می باشد و از بهترین رنگ های آن رنگ لاکی می باشد که قیمت آن گرانتر از دیگر رنگ ها می باشد.

 

102

در حال حاضر ترمه های ابریشمی زیادی در بازار موجود می باشد که درارای تنوع بافت و رنگ بسیار زیادی می باشند به طوریکه انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است و در لحاظ دیگر تنوع زیاد رنگ  ترمه باعث شده که مشتریان رنگ ترمه را با دکوراسیون منزل خود انتخاب کنند و به نوعی هماهنگی رنگی در فضای خانه ایجاد نماییند.

البته ترمه های جدید از ابریشم مصنوعی می باشند و در کارخانجات یزد بافت می شود که برندهای مختلفی نیز در بازار موجود می باشد که بسته به تراکم بافت آن قیمت های متفاوتی دارند از جمله بهترین برندهای ترمه (هاشمی،رضایی،سالاری،حسینی) می باشند. و هر برندی طرح های متناسب با خود را دارد و شما با دیدن طرح های مختلف متوجه خواهید شد که هر طرح و بافت ترمه مربوط به کدام برند می باشد.

البته به دلیل تنوع زیاد در بافت و رنگ امیزی ترمه های ابریشمی بر روی آن ها نام کارخانه یا برند بافت می شود که نشان دهنده اصالت و نام کارخانه بافنده ان می باشد.البته ترمه های ابریشمی در تراک های متفاوت و تعداد رنگ بندی در بافت متفاوت می باشند و ترمه های جدید با نقش و نگارهای زیبا و متفاوت رنگ بندی های بسیار زیادی دارند که قطعا شما با دیدن آن ها محصور خواهید شد.

                                                                                          103

اخیرا ترمه های جدیدی وارد بازار شده اند که درواقع از ابریشم نمی باشند و از جنس پلاستیک هستند قیمت آن ها بسیار کمتر از ترمه های ابریشمی است و کیفیت ترمه های ابریشمی را ندارند و تنها راه تشخیص آن ها این است که نام برند کارخانه روی این ترمه ها نیست و در واقع این ترمه ها بعد از مدتی کرک می شوند و قابل استفاده نیستند.

از نظر بافت و رنگبندی نیز محدود می باشند و مانند ترمه های ابریشمی دارای رنگ آمیزی متنوع نیستند.بنابراین زمان خرید ترمه مرغوب باید حتما نام کارخانه بافت شده بر روی ترمه حک شده باشد.

                       105

ترمه سرای اسپادان با 30 سال سابقه و تجربه در زمینه دوخت های سرمه دوزی شامل: (سنتی، مدرن، ترکیبی) با بهترین و مرغوب ترین ترمه ها و سرمه های هندی اصل.         شماره تماس:  978-6010-0913 خانم سماوی

مطالب مشابه

تنظیمات قالب